Subject: Re: OÜ Weiss tuleohutusülevaatuse kohustusega tööstus- ja laohooned
From: Madis Mätas <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>, "Jaak Jaanso" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Dec 2024 10:27:59 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Jaak Jaanso

Oma 20.12.2024 vastuskirjas nr 7.2-2.4/7564-1 viitate, et meie päring on 
esitatud 13.12.2024. Juhin tähelepanu, et meie päringu esitamise kuupäev oli 
24.10.2024.

Lisaks viitate, et kehtivas, 01.01.2023 kehtestatud Tuleohutuse seaduses on 
tuleohutusülevaatuse tegemise kohustuse aluseks võetud 28.02.2021 kehtivuse 
kaotanud määrus. Ei ole eluliselt usutav, et uue määruse olemasolul võeti 
Tuleohutuse seaduse uusima redaktsiooni koostamisel aluseks juba aastaid 
kehtetu määrus.

Võrreldes riigiteatajas avalikustatud Ehitise kasutamise otstarvete 
loetelude kehtivat ja kehtetut määrust ning nende lisasid, ei ole võimalik 
tuvastada muutusi ehitiste kasutamise otstarvete koodides. Põllumajanduse, 
metsa-, jahi- ja kalamajandushooned on mõlemas redaktsioonis koodiga 12710 
ja kehtivas tuleohutusseaduses viidatud Tööstus- ja laohooned on mõlemas 
redaktsioonis jätkuvalt koodiga 12500.

Teie vastuskirjaga saadetud Lisa 1 pole võimalik riigiteatajast leida, seega 
jääb arusaamatuks selle lisa asjakohasus meie esitatud päringu asjus.

Palun veelkord Päästeameti poolt esitatud tuleohutusülevaatuse teostamise 
nõuet õiguslikus vaates hinnata. Kui siiski leiate, et nõuete esitamine 
kehtetute õigusaktide alusel on riigiasutusele kohane, siis paluks ka 
detailset põhjendust. Olukorras kus sarnane nõue on saadetud rohkem kui 
4000-le hoonele üle Eesti, on teema õiguspärane lahendamine kindlasti 
kõrgendatud avaliku huviga.

--- 

Madis Mätas

OÜ Weiss

+372 53 54 3719

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

2024-12-20 11:26 kirjutas Päästeamet:

PÄÄSTEAMET

Tere!

Teile on saadetud Päästeameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu dokument 
OÜ Weiss tuleohutusülevaatuse kohustusega tööstus- ja laohooned , mis on 
registreeritud 20.12.2024, numbriga 7.2-2.4/7564-1.

Kontaktinfo

E - R 8.15-17.00, R 8.15-15.45
aadress: Raua 2, 10124 Tallinn
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
telefon: 628 2000