Subject: FW: Kuru tn 5 ehitised
From: "Almar Nuuma" <[email-masked]>
To: "Heli Lepp" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jan 2025 14:38:54 +0200

Tere

Palun kanda Deltasse ja tööülesandeks Margo Lempule.

Tänud!

Almar Nuuma

From: Anna Klement <[email-masked]>
Sent: Friday, January 17, 2025 2:34 PM
To: Almar Nuuma <[email-masked]>
Subject: Kuru tn 5 ehitised

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Annan teada, et Tartus, Kuru tn 5 katastriüksusel visuaalse paikvaatluse
teostamise käigus on tuvastatud, et katastriüksuse lõunapoolsele alale
(Tähe tn 101 katastriüksuse piiri lähedale) püstitatakse seitset
eraldiseisvat hoonet, mille ehitisealused pinnad jäävad vahemikku 15,2 m²
kuni 18,0 m² ning mille kõrgused jäävad alla 5 m. Ehitatavate ehitiste
ehitisalune pind on hinnanguliselt kokku ca 117 m².  Lisaks tuvastati
paikvaatlusega, et katastriüksuse tänavapoolse piiri äärde oli püstitatud
puukuur, mille ehitisealune pind on ca 15,3 m². Ehitisregistri andmete
kohaselt asub katastriüksusel veel elamu (ehitisregistri kood 104036535),
mille ehitisealune pind on 53,0 m² ning kõrvalhoone (ehitisregistri kood
104036536), mille ehitisealune pind on 111,0 m².

Kuru tn 5 katastriüksusel puudub kehtiv detailplaneering, mistõttu tuleb
alal lähtuda kehtivast Tartu linna üldplaneeringust. Üldplaneeringu
kohaselt asub Kuru tn 5 katastriüksus Taga-Karlova asumis
(arhitektuuriüksuse tähisega TK2). Antud asumis on üle 900 m² pindalaga
katastriüksustel täisehitusprotsent 20-25%. Arvestades, et Kuru tn 5
katastriüksuse pindala on 919 m², siis võib antud katastriüksuse
täisehitusprotsent olla kuni 25%.

Arvestades ehitisregistri kehtivaid andmeid ning paikvaatluse käigus
tuvastatud ehitiste ehitisealuseid pindasid, siis on Kuru tn 5
katastriüksusel asuvate ehitiste pind kokku 53,0 m² + 111,0 m² + 117 m² +
15,3 m² = 296,3 m², mis moodustub kogu katastriüksuse pindalast (919
m²-st) 32,2%. Seega ei vasta uute ehitiste püstitamine üldplaneeringule.

Tulenevalt ülaltoodust, sai tehtud Kuru tn 5 katastriüksuse omanikele
riikliku järelevalve ettekirjutus peatada täielikult Kuru tn 5
katastriüksusel ehitamine. Ehitiste üldplaneeringuga kooskõlla viimiseks
algatatakse katastriüksuse omanike suhtes eraldiseisev haldusmenetlus uue
riikliku järelevalve ettekirjutuse tegemiseks.

Edastan põhjalikku infot, sest riiklikku järelevalvet ehitise
tuleohutusnõuete täitmise üle teostab Päästeamet.

Lugupidamisega

Anna Klement

Tartu linnavalitsus | ehitusjärelvalve vanemspetsialist | 527 1815 |
tartu.ee