Subject: Märgukiri Ülikooli 8a (tuleohutusealase) olukorra kohta.
From: "Urmas Uustal" <[email-masked]>
To: Aksana Bedaš <[email-masked]>,Tagne Tähe <[email-masked]>,PÄA Lõuna <[email-masked]>
Date: Fri, 31 Jan 2025 12:47:36 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

    Märgukiri Ülikooli 8a (tuleohutusealase) olukorra kohta.

   AS C.H.P. sõlmis 1994.aastal Eesti Vabariigiga 25 aastaks rendilepingu
Ülikooli 8 kinnistul asuvate hoonete kohta.

Mõni aasta hiljem andis Eesti Vabariik Ülikooli 8 hooned üle oma
üksikõigus järglasele Sihtasutusele Tartu Ülikooli Kliinikum.

Mingil arusaamatul põhjusel jagas SA TÜK Ülikooli 8 asuvad hooned kaheks
eraldi kinnistuks. Nii sai ühest  kinnistust Ülikooli 8 ja Ülikooli 8a
kinnistud, kuigi tegemist on ühe hoonekompleksiga, sest hooned on omavahel
läbikäidavad ja evakuatsiooniteed kulgevad läbi mõlema hoone. Ka
Päästeamet on kogu aeg öelnud , et nende jaoks on tegemist ühe objektiga.

1994.aastal sõlmitud rendilepingus on kirjas et rendilepingu lõppedes
hüvitatakse AS C.H.P.-le hoonetesse tehtud parendused . AS C.H.P.
renoveeris omal kulul Ülikooli 8 hoone ja ehitas kõrvale Ülikooli 8a
hoone. Kooskõlastatud parenduste summa oli 2,8 MEUR-i

SA TÜK ei jäänud  rendilepingu lõppu (aprill 2019 ) ootama  ja 2016.aasta
aprillis  sõlmis  lepingu Viatica OÜ-ga Ülikooli 8 ja Ülikooli 8a hoonete
võõrandamise kohta. Selle lepinguga läks hoonete parenduste hüvitamise
kohustus üle Viatica OÜ-le ,millest sai 2018.aasta jagunemise tulemusel
Viavara OÜ, mis on sisuliselt juba registreerimise päevast juba
maksejõuetu. Lisan kirjale ühe Viavara kohta käiva kohtuotsuse ja Viavara
2023.aasta majandusaasta aruande.

Et Viavara ei tasunud 2019.aastal lepingu alusel tehtud parenduste eest,
siis AS C.H.P. teatas, et kasutab hoonete osas kinnipidamisõigust kuni
kooskõlastatud parendused on hüvitatud. Parenduste hüvitamise osas on
jätkuvalt kohtus käimas

tsiviilvaidlus nr 2-15-19207. St et asi on kohtu menetluse juba üle 9
aasta.Kohtumaterjalide põhjal andis Viavara 2019.aastal Ülikooli 8a
kasutamisõiguse üle Scoft Vara OÜ-le. Aastatel 2019-2024 on sõlminud Scoft
Vara OÜ Ülikooli 8a erinevate pindade suhtes üürilepinguid ( Olympic
Casino, ööklubi Vabank ja  advokaadibürood)  ja saanud nendelt pindadelt
üüritulu. Samal perioodil on aga AS C.H.P. osutanud hoonet kasutanud
üürnikele kommunaalteenuseid ja teinud kõiki hooldustöid (sh ATS hooldus,
sideühendus, elektrikäitu, tulekustutite kontrolli, elektrialajaamaga
seotud avariitöid ja hooldust  jne). Mais 2024 kolis hoonest välja kasiino
Olympic ja septembris ka ööklubi Vabank.

AS C.H.P. jätkas kõikide vajalike kommunikatsioonide hooldamist ,sest
tuleohutuse seisukohast on Ülikooli 8 ja Ülikooli 8a üks tervik.

Vaatamata sellele, et AS C.H.P. kasutab seadusest tulenevat
kinnipidamisõigust  asus hoone omanik või tema poolt volitatud isikud
2024.aasta detsembris jõulude hoonet  seadusevastaselt üle võtma. Selle
käigus lõhuti keldrikorrusel asuvate tehniliste ruumide

( elektrikilbiruum, veesõlm, liftiruumlukud jt ) lukud ja  asendati uute
lukkudega. Seejärel vahetati välja ka keldrikorrusele viivate uste lukud
ja seejärel blokeeriti vähemalt 2 sissepääsu keldrikorrusele puidust
prussidega.

Kuna  Ülikooli 8 ja Ülikooli 8a hooned on ühtses tuleohutussüsteemis ,siis
ATS häire korral puudub meil nüüd  võimalus kontrollida  tekkinud häire
põhjust . Lisaks  puudub meil igasugune võimalus pääseda Ülikooli 8a
keldrikorrusele ja tehnilistesse ruumidesse , et teostada kõiki vajalikke
hooldustöid. Lisaks  asub Ülikooli 8a  keldrikorrusel alajaam, mis
varustab lisaks Ülikooli 8 ja Ülikooli 8a hoonetele ka teisi Ülikooli tn
asuvaid hooneid nagu näiteks Ülikooli 10 ja Ülikooli 12. See alajaam on
osa ka Elektrilevi Tartu kesklinna elektrivarustuse ringtoitest.
Elektririkete korral oleme taganud 24 tundi ööpäevas avariibrigaadide
ligipääsu alajaamale. Tänasel päeval puudub aga rikke korral  võimalus
alajaama pääseda. Arvestades , et nädala pärast algab elektrivõrgu
desünkroniseerimisprotsess ,siis võib see osutuda hädavalikuks.

Lisan kirjale ka pildi ühest keldrikorrusele viivast välisuksest , mis on
puitprussiga blokeeritud

Lugupidamisega

Urmas Uustal

AS C.H.P. juhataja