Subject: Teabenõue_Ligipääs Riigikantselei SITIKAS RISK keskkonnale
From: "Sven Jablonski" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Mar 2025 09:54:16 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Head asutuste töötajad

Palun selgitage, miks ja millise õigusakti alusel ei tagata Eesti riigi ja
omavalitsuste kriisikindlamaks muutmisega tegelevatele eraettevõtetele
ligipääsu Riigikantselei riskianalüüsi keskkonnale SITIKAS risk?

Kõik teie strateegiadokumendid sisaldavad viiteid koostööle, sh koostööle
eraettevõtetega. Ka omavalitsustele on koostöö pädevate asutuste, sh
eraettevõtetega oluline ning oluline koostöö on hetkel Hädaolukorra
seadusega sätestatud riskianalüüsi koostamise kohustus kuupäevaga
30.06.2025.

Kohustuse täitmisega on kiire, kohustuse täitmine nõuab ekspertiisi
riskianalüüside koostamises, mida enamus omavalitsustes ei ole. Ometi
takistab bürokraatia või siis Päästeameti poolt välja mõeldud bürokraatia
kohustuse täitmist.

Kogu meie riigi uus kaitsetööstus rajaneb eraettevõtetel, kuid ometi
väidab Päästeamet, et SITIKAS risk keskkonnale ei ole eraettevõtetele
võimalik ligipääsu tagada selleks, et omavalitsuste kohustus, mille
täitmise viisi valik on ainult omavalitsuse enda otsustada, saaks pädevalt
täidetud.

Palun selgitage, kas ja miks selline piirang on kehtestatud.

Head

Sven Jablonski
MindUp Systems OÜ juhatuse esimees
56922215