Subject: Ohtlike jäätmete ladustamiskohast Kuremäel
From: "Ardi Lepp" <[email-masked]>
To: PÄA Lõuna <[email-masked]>
Cc: "Tanel Tiirats" <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 08:04:48 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kirjutan Teile ühe ohtlike jäätmete käitluskoha asjus, mis on viimastel 
aastatel olnud tugevalt keskkonnaameti järelevalveosakonna kõrgendatud 
tähelepanu all.

Oleme oma kontrollidega tuvastanud, et Põlvamaal Kuremäe käitluskohas, mida 
haldab Epler&Lorenz AS (juriidiliste isikute nimed võivad erineda), on 
erinevad ohtlikud jäätmed paigutatud IBC mahutitesse, mis on omakorda 
virnastatud kolme kuni nelja mahuti kõrguselt. Ladustamisalad on täidetud 
viisil, mis ei jäta mahutite vahele käiguteesid, takistades juurdepääsu ja 
ohutut jäätmekäitlust. Lisaks puudub enamikul mahutitest nõuetekohane 
märgistus.

Kontrollide käigus said Keskkonnaameti esindajad vaadelda vaid 
ladustamisalade sissepääsude esiseid alasid ja virnastatud konteinerite 
esimese rea ühte külge. Seetõttu ei ole võimalik piisavalt veenduda, kas:

•             jäätmeid hoitakse eraldi vastavalt nende omadustele;

•             ladustamisaladel on asjaomaseid vedelikke läbilaskmatud 
pinnad;

•             kergesti lenduvaid saasteaineid sisaldavad jäätmed asuvad 
kinnistes mahutites.

Samuti ei ole ettevõttel võimalik teostada regulaarset seiret konteinerite 
seisukorra hindamiseks ning võimalike lekete avastamiseks ja 
likvideerimiseks.

Keskkonnaameti hinnangul on selliselt jäätmete ladustamine lisaks olulisele 
keskkonnaohule ka äärmiselt tule- ja plahvatusohtlik, mistõttu peame 
vajalikuks teavitada ka Päästeametit. Hetkel on Keskkonnaametil alust 
arvata, et ohtlikuid jäätmeid tuleb platsile järjest juurde, kuna nende 
ümbertöötlemine on antud hetkel raskendatud.

Oleme valmis täiendavat infot jagama ning vajadusel koostöös Päästeametiga 
kohapeal olukorda tutvustama.

NB! Kuna olen vahemikus 19.03 – 06.04.25 puhkusel, siis lisan koopiasse ka 
minu asetäitja Tanel Tiiratsi.

Lugupidamisega,

Ardi Lepp

Juhataja | Põlva-, Valga- ja Võrumaa büroo

Järelevalveosakond | Keskkonnaamet

Jüri 12 | 65620 Võru

+ 372 56920729

 <http://www.keskkonnaamet.ee/> www.keskkonnaamet.ee | 
<http://www.kaitsealad.ee/> www.kaitsealad.ee
 <https://www.facebook.com/Keskkonnaamet/> Keskkonnaamet Facebookis

Avaliku sektori atraktiivseim tööandja 2024

usaldusväärsus * hoolivus * koostöö * tulemuslikkus