Subject: Kotermaa 11, Haabersti, 13524, Tallinn
From: KÜ Kotermaa 11 <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Jul 2025 15:47:25 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere päevast

Kirjutab teile Kotermaa 11 KÜ juhatuse liige.

Meie maja asub aadressil Kotermaa 11, Haabersti, 13524, Tallinn. Hoone on 
ehitatud veidi rohkem kui kaks aastat tagasi ning kasutusloa saamisest ei 
ole veel möödunud kahte aastat.

Kaks päeva tagasi (02.07.2025) saabus arendaja Astlanda Ehitus esindaja ning 
muutis kolme parkimiskoha tähistust.
Muudatused puudutasid evakuatsiooniteed maa-alusest parklast. Enne muudatusi 
oli selgelt eraldatud ja tähistatud jalgrada, mis viis trepini.
Evakuatsioonitee sellele trepile on lisaks tähistatud ka maa-aluses parklas 
olevate avariimärkidega (fotod: Evak1 ja Evak2). Fotol Cam12A on näha 
olukord enne muudatusi – paremas ääres on selgelt märgistatud tee trepini.

Arendaja Astlanda Ehitus OÜ on ignoreerinud meie kirju, milles nõuame, et 
tähistus taastataks esialgses kujul.
Soovime rõhutada, et Kotermaa 11 KÜ ja Astlanda Ehitus OÜ vahel ei olnud 
ühtegi kokkulepet nende muudatuste tegemiseks. Muudatused viidi läbi 
ühepoolselt ja ilma eelneva hoiatamiseta.

Probleem seisneb selles, et nüüd võivad inimesed hädaolukorras jääda lõksu 
ega saa kasutada varuväljapääsu.
Saadan teile ka fotod muudatuste tagajärgedest: 04072025TreppBlok ja 
Cam12B – neil on selgelt näha, et pärast muudatusi on juurdepääs trepile 
täielikult blokeeritud.

Palun öelge meile, kuidas sellises olukorras toimida ning millisele 
seadusele saame viidata, et nõuda arendajalt tuleohutusnõuete järgimist ning 
evakuatsioonitee tähistuse taastamist endisel kujul.
Samuti palume teil jagada vastava ametniku kontakti, kelle poole saame otse 
pöörduda ning kes oleks valmis Kotermaa 11 KÜ-d selles küsimuses aitama.

Tahan veel kord rõhutada, et tegemist on 65 korteriga elumajaga, kus elab 
üle 120 inimese, kellest ligi 15% on alaealised. Reaalse ohu ja eluohtliku 
olukorra korral võivad inimesed jääda lõksu ega saa kasutada treppi 
evakuatsiooniks.

Lugupidamisega
Sergei Mordovin
Kotermaa 11 KÜ
Juhatuse liige